Difference between revisions of "Sw-5565673/F"
Line 9: | Line 9: | ||
|Correspondentieplaats=Roermond | |Correspondentieplaats=Roermond | ||
|Website=http://www.bsgw.nl | |Website=http://www.bsgw.nl | ||
− | |Accounthouders=John Mulder; | + | |Accounthouders=John Mulder; Leon Brouwers; Twan Hanssen; Veronique Heijmans |
|Selectie vorm=Formeel en publiekrechtelijk | |Selectie vorm=Formeel en publiekrechtelijk | ||
|Formeel publiek=Gemeenschappelijk openbaar lichaam | |Formeel publiek=Gemeenschappelijk openbaar lichaam | ||
Line 27: | Line 27: | ||
|Orgaan=Dagelijks Bestuur (DB) | |Orgaan=Dagelijks Bestuur (DB) | ||
}} | }} | ||
− | |Zeggenschap=<p>DB: per lid 1 stem</p><p>AB:</p><p>Gemeente Beek 1, | + | |Zeggenschap=<p>DB: per lid 1 stem</p><p>AB:</p><p>Gemeente Beek 1,07%<br>Gemeente Beekdaelen 2,34%<br>Gemeente Beesel 0,97%<br>Gemeente Bergen 0,85%<br>Gemeente Brunssum 2,12%<br>Gemeente Echt-Susteren 2,26%<br>Gemeente Eijsden-Margraten 2,05%<br>Gemeente Gennep 1,19%<br>Gemeente Gulpen-Wittem 0,98%<br>Gemeente Heerlen 7,39%<br>Gemeente Kerkrade 3,80%<br>Gemeente Landgraaf 2,60%<br>Gemeente Leudal 2,25%<br>Gemeente Maasgouw 1,64%<br>Gemeente Maastricht 9,00%<br>Gemeente Meerssen 1,59%<br>Gemeente Mook en Middelaar 0,54%<br>Gemeente Nederweert 1,07%<br>Gemeente Peel en Maas 2,72%<br>Gemeente Roerdalen 1,41%<br>Gemeente Roermond 4,07%<br>Gemeente Simpelveld 0,75%<br>Gemeente Sittard-Geleen 7,08%<br>Gemeente Stein 1,83%<br>Gemeente Vaals 0,84%<br>Gemeente Valkenburg 1,19%<br>Gemeente Venlo 9,68%<br>Gemeente Voerendaal 0,83%<br>Gemeente Weert 3,43%<br>Waterschap Limburg 22,45% |
</p> | </p> | ||
|Afspraken, procedures en instrumenten=<p>4x per jaar DB vergadering<br>4x per jaar AB vergadering</p><p>4x per jaar Uitvoeringsrapportage<br>4x per jaar Bestuursrapportage</p><p><br></p> | |Afspraken, procedures en instrumenten=<p>4x per jaar DB vergadering<br>4x per jaar AB vergadering</p><p>4x per jaar Uitvoeringsrapportage<br>4x per jaar Bestuursrapportage</p><p><br></p> | ||
− | |Consequenties beeindiging of uittreding= | + | |Consequenties beeindiging of uittreding=<p>Voorwaarden uittreding is geregeld in artikel 31 van de GR</p><p><strong>Artikel 31 Uittreding |
− | |Delay publication= | + | </strong> |
+ | </p><p>1. | ||
+ | Het voornemen tot uittreding wordt bij aangetekende kennisgeving aan de voorzitter van de BsGW meegedeeld. | ||
+ | </p><p>2. | ||
+ | Een deelnemer kan uittreden mits alle kosten, die direct en indirect samenhangen met de uittreding worden vergoed. | ||
+ | </p><p>3. | ||
+ | Een deelnemer kan uittreden door een daartoe strekkend besluit. | ||
+ | Daarbij wordt een opzegtermijn van twee jaar, ingaande 1 januari van het eerstvolgende kalen- derjaar, in acht genomen. | ||
+ | </p><p>4. | ||
+ | Na ontvangst van de in het derde lid vermelde besluit wordt een in overleg met de uittredende deelnemer aan te wijzen onafhankelijke registeraccountant opdracht verleend een plan op te stellen dat ten minste inzicht geeft in alle kosten, die direct en indirect samenhangen met de uit- treding. Het plan wordt vastgesteld door het algemeen bestuur en de daarin voor de uittredende deelnemer omschreven financiële verplichtingen zijn bindend. Artikel 34 is niet van toepassing. | ||
+ | </p><p>5. | ||
+ | Nadat het plan is vastgesteld, is de uittredende deelnemer gehouden om binnen zes maanden de daarin voor de uittredende deelnemer omschreven financiële verplichtingen aan de BsGW te voldoen. | ||
+ | </p><p>6. | ||
+ | De kosten van het in het vierde lid bedoelde plan komen voor rekening van de uittredende deel- nemer. | ||
+ | </p><p>7. | ||
+ | Het algemeen bestuur kan betreffende de uittreding nadere voorwaarden stellen. | ||
+ | </p><p>8. | ||
+ | Het beperken van eerder op- en/of overgedragen bevoegdheden wordt met uittreding gelijkgesteld. | ||
+ | </p><p>9. | ||
+ | Het college van burgemeester en wethouders dan wel het dagelijks bestuur van het waterschap gaat niet over tot uittreding dan na verkregen toestemming van de raad dan wel het algemeen bestuur van het waterschap.</p> | ||
+ | |Delay publication=No | ||
}} | }} |
Revision as of 09:56, 1 July 2021
.
Delegatie of mandaat van taken/ bevoegdheden, welke?
Ja, uitsluitend bevoegdheden van het college. Zie bijlage 1 bij de gemeenschappelijke regeling. Delegatie onder meer: Aanwijzen als gemeenteambtenaar belast met heffing van belastingen (art. 231, lid 2 sub b GW) Aanwijzen als belastingdeurwaarden (art 231, lid 2, sub e GW) Aanwijzen van de gemeenteambtenaar belast met uitvoering van de Wet WOZ (art. 1 lid 2 Wet WOZ) Het vaststellen van uitvoeringsregels en de bevoegdheid tot het beslissen op beroepen tegen afgewezen verzoeken om kwijtschelding.
Mandaat onder meer: Bevoegdheid tot geheel of gedeeltelijk oninbaar verklaren van een belastingaanslag (art 255, lid 5 GW) Toepassing geven aan de hardheidsclause (art 63 Algemene Wet inzake Rijksbelastingen).
DB: per lid 1 stem
AB:
Gemeente Beek 1,07%
Gemeente Beekdaelen 2,34%
Gemeente Beesel 0,97%
Gemeente Bergen 0,85%
Gemeente Brunssum 2,12%
Gemeente Echt-Susteren 2,26%
Gemeente Eijsden-Margraten 2,05%
Gemeente Gennep 1,19%
Gemeente Gulpen-Wittem 0,98%
Gemeente Heerlen 7,39%
Gemeente Kerkrade 3,80%
Gemeente Landgraaf 2,60%
Gemeente Leudal 2,25%
Gemeente Maasgouw 1,64%
Gemeente Maastricht 9,00%
Gemeente Meerssen 1,59%
Gemeente Mook en Middelaar 0,54%
Gemeente Nederweert 1,07%
Gemeente Peel en Maas 2,72%
Gemeente Roerdalen 1,41%
Gemeente Roermond 4,07%
Gemeente Simpelveld 0,75%
Gemeente Sittard-Geleen 7,08%
Gemeente Stein 1,83%
Gemeente Vaals 0,84%
Gemeente Valkenburg 1,19%
Gemeente Venlo 9,68%
Gemeente Voerendaal 0,83%
Gemeente Weert 3,43%
Waterschap Limburg 22,45%
4x per jaar DB vergadering
4x per jaar AB vergadering
4x per jaar Uitvoeringsrapportage
4x per jaar Bestuursrapportage
Voorwaarden uittreding is geregeld in artikel 31 van de GR
Artikel 31 Uittreding
1.
Het voornemen tot uittreding wordt bij aangetekende kennisgeving aan de voorzitter van de BsGW meegedeeld.
2.
Een deelnemer kan uittreden mits alle kosten, die direct en indirect samenhangen met de uittreding worden vergoed.
3.
Een deelnemer kan uittreden door een daartoe strekkend besluit. Daarbij wordt een opzegtermijn van twee jaar, ingaande 1 januari van het eerstvolgende kalen- derjaar, in acht genomen.
4.
Na ontvangst van de in het derde lid vermelde besluit wordt een in overleg met de uittredende deelnemer aan te wijzen onafhankelijke registeraccountant opdracht verleend een plan op te stellen dat ten minste inzicht geeft in alle kosten, die direct en indirect samenhangen met de uit- treding. Het plan wordt vastgesteld door het algemeen bestuur en de daarin voor de uittredende deelnemer omschreven financiële verplichtingen zijn bindend. Artikel 34 is niet van toepassing.
5.
Nadat het plan is vastgesteld, is de uittredende deelnemer gehouden om binnen zes maanden de daarin voor de uittredende deelnemer omschreven financiële verplichtingen aan de BsGW te voldoen.
6.
De kosten van het in het vierde lid bedoelde plan komen voor rekening van de uittredende deel- nemer.
7.
Het algemeen bestuur kan betreffende de uittreding nadere voorwaarden stellen.
8.
Het beperken van eerder op- en/of overgedragen bevoegdheden wordt met uittreding gelijkgesteld.
9. Het college van burgemeester en wethouders dan wel het dagelijks bestuur van het waterschap gaat niet over tot uittreding dan na verkregen toestemming van de raad dan wel het algemeen bestuur van het waterschap.
6042 JX Roermond
6040 KG Roermond