Difference between revisions of "Sw-5565673/E"
(6 intermediate revisions by 2 users not shown) | |||
Line 1: | Line 1: | ||
{{Samenwerking E | {{Samenwerking E | ||
+ | |Risicos=<p>Begin 2022 is de risico-analyse opnieuw uitgevoerd, waarbij de nog steeds relevante risico’s zijn geactualiseerd dan wel aangepast naar de cijfers van de begroting 2022 en actuele wet- en regelgeving. De benodigde weerstandcapaciteit, exclusief risico frictiekosten, komt uit op € 1,42 miljoen, circa 6,5 % van de netto-kosten 2023. Een toename van € 91 duizend.</p><p>De bedrijfsvoeringrisico’s voor BsGW zijn:</p><p>1. Covid-19 € 270.000</p><p>2. Geen voldoende of goed van de Waarderingskamer € 50.000</p><p>3. Aanbestedingsrisico € 25.000</p><p>4. Rechtmatigheidsverantwoording wordt niet voldoende nageleefd € 15.000</p><p>5. Koepelvrijstelling van de BTW € 86.688<br></p><p>6. Kwijtschelding valt onder bezwaar- en beroepenregime € 10.000 | ||
+ | </p><p>7. Onvoldoende gestructureerde informatiestromen € 84.500</p><p>8. Meer bezwaren en beroepen: ncnp's € 450.000 | ||
+ | </p><p>9. Meer bezwaren en beroepen: box 3 € 10.000</p><p>10. Datalek / Cyberaanvallen € 200.000</p><p>11. ICT-storingen in de piekbelasting € 20.000 | ||
+ | </p><p>12. Gemankeerde migratie ICT € 20.000</p><p>13. Fraude door medewerkers € 20.000</p><p>14. Kwalitatieve krapte op de arbeidsmarkt € 80.000 | ||
+ | </p><p>15. Hoog ziekteverzuim € 80.000</p> | ||
+ | |Delay publication=No | ||
|E is used=yes | |E is used=yes | ||
− | | | + | |Risicoanalyse={{Risicoanalyse |
− | | | + | |Risicos aard=Technisch |
− | | | + | |Risicos toelichting=Doorontwikkeling ICT systemen nodig vanwege nieuwe wetgeving. |
− | + | |Risicos kans=10% (zeer onwaarschijnlijk) | |
− | + | |Risicos impact=Laag | |
− | + | }}{{Risicoanalyse | |
− | + | |Risicos aard=Financieel | |
− | + | |Risicos toelichting=De oplopende proceskosten inzake bezwaar en beroep WOZ-waarde | |
− | + | |Risicos kans=75% (waarschijnlijk) | |
− | + | |Risicos impact=Middel | |
− | | | + | |Domein=Gedeeltelijk afgedekt |
− | | | ||
− | |||
− | | | ||
− | |||
− | | | ||
}} | }} | ||
− | | | + | |Strategische kansen=In de toekomst wellicht meer ruimte voor lokale belastigen door de rijksoverheid. Het samenwerkingsverband kan daar slagvaardig op inspelen. |
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
}} | }} |
Latest revision as of 10:18, 7 July 2022
Begin 2022 is de risico-analyse opnieuw uitgevoerd, waarbij de nog steeds relevante risico’s zijn geactualiseerd dan wel aangepast naar de cijfers van de begroting 2022 en actuele wet- en regelgeving. De benodigde weerstandcapaciteit, exclusief risico frictiekosten, komt uit op € 1,42 miljoen, circa 6,5 % van de netto-kosten 2023. Een toename van € 91 duizend.
De bedrijfsvoeringrisico’s voor BsGW zijn:
1. Covid-19 € 270.000
2. Geen voldoende of goed van de Waarderingskamer € 50.000
3. Aanbestedingsrisico € 25.000
4. Rechtmatigheidsverantwoording wordt niet voldoende nageleefd € 15.000
5. Koepelvrijstelling van de BTW € 86.688
6. Kwijtschelding valt onder bezwaar- en beroepenregime € 10.000
7. Onvoldoende gestructureerde informatiestromen € 84.500
8. Meer bezwaren en beroepen: ncnp's € 450.000
9. Meer bezwaren en beroepen: box 3 € 10.000
10. Datalek / Cyberaanvallen € 200.000
11. ICT-storingen in de piekbelasting € 20.000
12. Gemankeerde migratie ICT € 20.000
13. Fraude door medewerkers € 20.000
14. Kwalitatieve krapte op de arbeidsmarkt € 80.000
15. Hoog ziekteverzuim € 80.000
6042 JX Roermond
6040 KG Roermond